Zaklęci

Wiem że nie każdy może znać zaklęcia, więc trochę się namęczyłam i macie...

Accio
Opis: sprawia, że dany przedmiot przylatuje do osoby rzucającej zaklęcie. 

Aquamenti
Opis: wytwarza strumień wody z różdżki. Zaklęciem o podobnym działaniu jest Aqua Eructo.
Alohomora
Opis: otwiera różne rzeczy, głównie zamki itp. Zaklęciem o podobnym działaniu jest Sezam Materio, a odwrotnym Colloportus, jednak jest ono zwykle za słabe na pokonanie bariery Sezam Materio.

Aperacjum
Opis: ujawnia niewidzialny tusz. Zaklęciem je osłabiającym jest Evanesco.

Ascendio
Opis: Różdżka z ogromną siłą pociąga rzucającego w górę (możliwe, że w inne strony również).

Avis
Opis: z różdżki wylatuje stado ptaków.

Bąblogłowy
Opis: tworzy wokół głowy bańkę z powietrzem.

Cave Inimicum
Opis: wyczarowuje barierę, która sygnalizuje pojawienie się w okolicy innych osób. Inne zaklęcia chroniące to Salvio Hexia, Repello Mugoletum i Protego Totalum.

Chłoszczyść
Opis: czyści oraz porządkuje.

Colloportus
Opis: zamyka wszelkie rzeczy, głównie zamki itp. Zaklęciami o odwrotnym działaniu są Sezam Materio i słabsze Alohomora.

Confundus

Opis: zmienia działanie mugolskich i magicznych przedmiotów lub dezorientuje osoby. Innym zaklęciem dezorientującym jest Mimblewimble.

Confringo
Opis: powoduje eksplozję danego obiektu.

Conjunctivitis
Opis: oślepia ofiarę. Działa równie silnie na zwierzęta gruboskórne (smoki, trolle, olbrzymy), jak Drętwota na ludzi.

Zaklęcie Czterech Stron Świata
Wymowa: "Wskaż mi".
Opis: różdżka obraca się w kierunku północy.

Defodio
Opis: zaklęcie które odłupuje np. kawałki ścian, chodnika

Deletrius
Opis: usuwa widmo zaklęcia wywołane czarem Priori Incantatem, które służy do sprawdzania ostatniego czaru rzuconego daną różdżką.

Deprimo
Opis: robi duże dziury w drewnie

Depulso
Opis: odpycha przedmioty od siebie. Zaklęciem odwrotnym jest Accio

Descendo
Opis: Sprawia, że cel się przechyla.

Diffindo
Opis: Rozcina takie materiały jak paski, pajęczyny, zarośla, sznury itp.

Dissendium
Opis: Otwiera ukryte przejścia.

Drętwota
Opis: oszałamia i powoduje silną drętwotę ciała. Jeżeli osoba dostanie kilkoma oszałamiaczami naraz, może utracić przytomność.

Duro
Opis: przemienia w kamień.

Densaugeo
Opis: sprawia, że przednie zęby ofiary rosną z ogromną szybkością i stają się nienaturalnie wielkie.

Engorgio
Opis: powiększa małe obiekty. Zaklęciem o odwrotnym działaniu jest Reducio.

Episkey
Opis: niweluje uszkodzenia ciała takie jak złamany palec czy nos.

Erecto
Opis: zaklęcie prostujące, stawiające.

Evanesco
Opis: powoduje znikanie małych przedmiotów lub osłabia działanie zaklęcia Aperacjum. Można nim zwijać pergaminy

Zaklęcie Patronus
Wymowa: "Ekspekto patronum".
Opis: Zaklęcie obronne, używane do wyczarowania Patronusa – tarczy, która jest zmaterializowaną postacią pozytywnej energii, o kształcie charakterystycznym dla każdego czarodzieja; stosowany m.in. do obrony przed dementorami i śmierciotulami. 
Expelliarmus
Opis: rozbraja przeciwnika odrzucając jego lub jego różdżkę. Zaklęciu towarzyszy szmaragdowy błysk oraz świst. W niektórych grach odrzuca do tyłu po czym przeciwnik bardzo wolno wstaje.

Expulso
Opis: powoduje odpychanie o działaniu odśrodkowym (gdy trafi pomiędzy grupę osób, wszystkie zostają odrzucone) bazujące na zasadzie działania bomby miotającej, z tym że nie powoduje większych obrażeń. Zaklęciem o podobnym działaniu jest Expelliarmus.

Ferula
Opis: opatruje uszkodzenia ciała (bandażujące złamania, itp.).

Zaklęcie Fideliusa
Wymowa: Brak (zaklęcie nigdy niewypowiedziane).
Opis: bardzo złożone zaklęcie, przy którym dochodzi w sposób magiczny do zdeponowania tajemnicy w duszy żywego człowieka. 
Finite Incantatem
Opis: kończy działanie niektórych zaklęć (np.Tarantallegra i Petrificus Totalus).

Flagrate
Opis: Zaklęcie tworzące w powietrzu promień, który czarodziej może uformować w jakikolwiek kształt.

Flagrante
Opis: zaklina przedmiot tak, że dotknięty przez kogokolwiek rozgrzewa się do wysokich temperatur.

Furnunculus
Wymowa: "Fernukulus".
Opis: powoduje pojawienie się na twarzy białych krost i piekących bąbli.

Gemino
Wymowa: "Geminio"
Opis: powiela obiekty gdy zostaną dotknięte (tworzy duplikat obiektu, na który zostało rzucone).

Glisseo
Opis: wygładza nawet duże bardzo pokrzywione obiekty (np. powierzchnie schodów).

Harmonia Nectere Passus
Opis: Umożliwia działanie Szafki Zniknięć.

Homenum Revelio
Opis: ujawnia ludzką obecność w najbliższym otoczeniu.

Immobilus
Opis: na krótki okres spowalnia (zamraża) cel

Impedimento]
Wymowa: "Impedimenta"
Opis: na pewien czas spowalnia ofiarę. Zaklęcie o podobnym działaniu to Immobilus

Impervius
Opis: nadaje celowi właściwości odpychające (nie można tego dotknąć).

Incarcerous
Opis: powoduje pojawienie się pętli krępujących ofiarę.

Incendio
Opis: podpala.
Innaminitus Conjurus
Opis: nieznany efekt, jednak nazwa zaklęcia sugeruje jako skutek powoływanie nieistniejących obiektów do życia.

Jęzlep
Opis: powoduje przyklejenie się języka do podniebienia.

Zaklęcie Kameleona
Wymowa: Kameleus
Opis: kamufluje (upodabnia do otoczenia) przedmiot lub żywą istotę.

Lacarnum Inflamare
Opis: umożliwia wystrzelenie z różdżki małego ognia.

Legilimens
Opis: umożliwia legilimencję, czyli wydobywanie wspomnień od ofiary. Wydobyte wspomnienia mogą być wykorzystane przeciw ofierze w celu zdeprymowania jej.

Levicorpus
Opis: sprawia, że niewidzialna siła unosi przeciwnika za kostkę u nogi trzymając go głową w dół (wersja z książki), lub daleko odrzuca przeciwnika (wersja z filmu).
Liberacorpus
Opis: jest zaklęciem przeciwdziałającym Levicorpus (uwalnia uniesioną ofiarę).

Locomotor
Opis: służy do przenoszenia różnych obiektów (nazwę obiektu wymawia się po formule Locomotor). Modyfikacją tego zaklęcia jest Locomotor Mortis (z łaciny mortis – śmierć, stanowi przeciwurok zaklęcia pierwotnego: uniemożliwia ruch, czyli chodzenie, itp., )
Lumos
Opis: powoduje wydobywanie się światła z końca różdżki.

Mobiliarbus
Opis: służy do poruszania przedmiotów. Zaklęciem o podobnym działaniu jest Locomotor.

Mobilicorpus
Opis: przemieszcza osoby (sprawia że lewitują).

Morsmordre
Opis: wyczarowuje na niebie Mroczny Znak – świetlistą, zieloną czaszkę, z ust której wychodzi wijący się wąż, a cały symbol jest znakiem Lorda Voldemorta i jego popleczników, głównie Śmierciożerców.

Muffliato
Opis: sprawia, że osoba, na którą zostało rzucone słyszy nieokreślone brzęczenie, przez co nie może podsłuchać rozmowy rzucającego 
Nox
Opis: Gasi zaklęcie Lumos, lecz jest za słabe by zgasić zaklęcie Lumos Maxima.

Nox Maxima
Opis: Gasi całkowicie zaklęcie Lumos i Lumos Maxima.

Zaklęcie Nienanoszalności
Wymowa: zaklęcie całkowicie niewerbalne.
Opis: powoduje, że nie można nanieść danego obszaru na mapę.

Obscuro
Wymowa: Obskuro
Opis: sprawia, że na oczach przeciwnika pojawia się czarna opaska, przez którą nic nie widać i nie można jej zdjąć.

Zaklęcie Zapomnienia
Wymowa: Obliviate
Opis: używane do usuwania wspomnień i modyfikacji pamięci.

Orchideus
Opis: powoduje, że z końca różdżki wystrzela bukiet kwiatów, który może ranić magiczne zwierzęta (wersja ataku istnieje w grze komputerowej Harry Potter i Czara Ognia).

Oppugno
Wymowa: Opunio
Opis: Zmusza wyczarowane ptaki do ataku na inną osobę.

Zaklęcie Pełnego Porażenia Ciała
Wymowa: Petrificus Totalus.
Opis: Sprawia, że ciało danej osoby zostaje sparaliżowane, lecz ofiara wciąż widzi, słyszy itp.

Peskipiksi Pesternomi
Opis: według Gilderoya Lockharta ma poskramiać chochliki lub inne magiczne zwierzęta.

Piertotum Locomotor
Opis: ożywia rzeźby i posągi.

Portus
Opis: zamienia dany obiekt w świstoklik.

Priori Incantatem
Opis: wywołuje retrospekcję zaklęć danej różdżki, do rzucenia których posłużyła.

Zaklęcie Tarczy
Wymowa: Protego
Opis: na krótko tworzy magiczną barierę (tarczę), która chroni rzucającego czar zarówno przed zaklęciami jak i przed innymi przedmiotami.
Protego Maxima
Wymowa: Protego Maxima
Opis: tworzy magiczną barierę (tarczę) , która chroni nie tylko rzucającego czar ale także inne osoby. (rzucający musi pomyśleć o tym, czego chce chronić)

Protego Horribilis
Opis: Prawdopodobnie najsilniejsze zaklęcie ochronne.

Protego Totalum
Opis: sprawia, że dany obszar jest trudny do wykrycia. Inne zaklęcia chroniące to Cave Inimicum, Salvio Hexia i Repello Mugoletum.

Zaklęcie Proteusza
Wymowa: Proteusz.
Opis: powoduje zależne zmiany; przedmioty, na które zostanie rzucone są od siebie zależne, zmiany zachodzące w jednym powodują te same zmiany w pozostałych. Znajomość poprawnego użycie jest wymagana na poziomie owutemów.

Quietus
Opis: osłabia siłę głosu. Zaklęciem o odwrotnym działaniu jest Sonorus, a podobne zaklęcia to Silencio i Muffliato.

Reducio
Opis: redukuje (zmniejsza) rozmiary obiektów, parzy innych.

Reducto
Opis: niszczy nawet duże obiekty mieląc je na proch.

Rennervate
Opis: Uzdrawia i regeneruje. Wybudza z czaru drętwota. Wcześniej zaklęciem tym było enervate, lecz później autorka przyznała że popełniła błąd, gdyż enervate znaczy osłabiać.

Relashio
Opis: Jest to zaklęcie uwalniające (niszczy nawet bardzo twarde obiekty, wystrzeliwując strumień ognia).

Reparo
Opis: naprawia zepsute lub zniszczone przedmioty. Modyfikacją jest Oculus Reparo (naprawia okulary)

Repello Mugoletum
Opis: sprawia, że mugole nie widzą danego obiektu. Inne zaklęcia chroniące to Salvio Hexia, Cave Inimicum i Protego Totalum.

Rictusempra (Zniewalająca Łaskotka)
Opis: jedno z zaklęć najczęściej używanych na przeciwniku w trakcie walki. Promień uderza ze średnią siłą i zwykle odpycha przeciwnika. Z teoretycznego punktu widzenia zaklęcie to rozśmiesza, niewidzialna siła łaskocze przeciwnika (gdy rzuci się je na siebie, wprawia się w dobry nastrój).

Riddiculus
Opis: zamienia bogina w to coś zabawnego, o czym pomyśli rzucający czar.

Salvio Hexia
Opis: ochrania miejsce, w którym ktoś przebywa. Inne zaklęcia chroniące to Repello Mugolteum, Cave Inimicum i Protego Totalum.

Sectumsempra
Opis: powoduje rozległe i głębokie rany na ciele, jest zaklęciem czarnomagicznym.

Serpensortia
Opis: wyczarowuje węża, który atakuje przeciwnika.

Silencio
Opis: w przeciwieństwie do podobnych zaklęć – Quietus czy Muffliato – wycisza całkowicie. Zaklęciem o odwrotnym działaniu jest Sonorus.

Sonorus
Opis: zwiększa siłę głosu. Zaklęciami o odwrotnym działaniu są Quietus, Muffliato i Silencio.

Szatańska Pożoga
Opis: rozpala ogromny, trudny do powstrzymania, potężny, dziki ogień, który formuje się w różne bestie i trawi niemal wszystko na swojej drodze, będąc nawet zdolnym do niszczenia horkruksów.

Tarantallegra
Opis: Służy do zmuszania przeciwnika do niekontrolowanych pląsów nóg. Czar Talantallegra cofa zaklęcie Finite.

Tergeo
Opis: usuwa różne substancje np. kurz, krew. Podobne zaklęcie to Chłoszczyść.

Upiorogacek
Opis: straszy i wywołuje lęk.

Vera Verto
Opis: zamienia zwierzę w puchar na wodę.

Vingardium Leviosa
Opis: unosi wskazany obiekt.

Vulnera Sanantur
Opis: zaklęcie leczące głębokie rany.

Waddiwasi
Opis: odblokowuje zatkane otwory. Podobne zaklęcie to Sezam Materio.

Zaklęcia Niewybaczalne
Avada Kedavra
Opis: najgroźniejsze z Zaklęć Niewybaczalnych , nieodwracalne, za jego sprawą uśmiercić można żywą istotę i nie ma na nie przeciwzaklęcia.(Foryoku na to pozwala)
Cruciatus
Wymowa: "Crucio"
Opis: jedno z Zaklęć Niewybaczalnych. Cruciatus jest zaklęciem służącym do zadawania bólu. Ofiara zaklęcia przeżywa niewyobrażalne męki, jednak nie umiera – zaklęcie trwa tak długo, aż czarodziej rzucający je zdejmie klątwę.
Imperius
Wymowa: "Imperio".
Opis: Zaklęcie niewybaczalne służące do przejmowania kontroli nad innym stworzeniem.
Zaklęcia pojawiające się w filmach
Arania Exumei
Opis: zadaje ból pająkom.

Ascendio
Opis: pozwala wydostać się na powierzchnię wody, ale tylko wtedy, gdy trzymamy różdżkę w dłoni. Bo to ona sama wylatuje na powierzchnię.

Alarte Ascendare
Opis: wysoko podrzuca małe obiekty, jednak bez większych szkód.

Aresto Momentum
Opis: najprawdopodobniej spowalnia (lub całkowicie zatrzymuje) czas na kilka sekund w danym miejscu.

Bombarda
Opis: powoduje niewielki wybuch. Wzmocnioną wersją jest Bombarda Maxima.

Bombarda Maxima
Opis: Jest to silniejsza wersja zaklęcia "Bombarda" (Takie same działanie, lecz mocniejsze).

Bracchium Emendo
Opis: powoduje znikanie kości (być może prawdziwe działanie miało być inne).

Diminuendo
Opis: zmniejsza i unieszkodliwia ofiarę.

Everte Stati
Opis: wyrzuca w powietrze tego, w kogo było wycelowane.

Immobilus
Opis: spowalnia ofiarę (kiedy rzucamy zaklęcie na obiekt będący w powietrzu, on nie spada).

Lacarnum Inflamarae
Opis: powoduje, że z różdżki wystrzeliwuje mały płomień. Innym zaklęciem podpalającym jest Incendio.

Partis Temporus
Opis: tworzy tymczasową lukę w obiekcie np. w ogniu lub w wodzie. 

Perriculum
Opis: powoduje wystrzelenie z różdżki czerwonego snopu iskier, który rozdziela się jak fajerwerk (działa jako raca). Zaklęciem również wystrzeliwującym iskry (ale służącym do ataku) jest Relashio.

Sesam Materio
Opis: usuwa blokady i zamknięcia. Działa podobnie do Wadiwashi i Alohomora, tyle że nie odblokowuje tylko całkowicie dematerializuje zamknięcie.


Vipera Evanesca
Opis: Powoduje zniknięcie węża (nie tylko tego, który został wyczarowany zaklęciem Serpensortia).
Zaklęcia pojawiające się wyłącznie w grach
Harry Potter i Komnata Tajemnic
Mimblewimble – powoduje dezorientację przeciwnika, używane podczas pojedynków.
Skurge – usuwa klejącą ektoplazmę (rodzaj śluzu, pozostawiany przez duchy).
Spongify – zamienia dywaniki Spongifus w trampoliny, na których można sie bardzo wysoko odbijać.
Harry Potter i więzień Azkabanu
Draconifors – przekształca posążki przedstawiające smoka w żywe, latające smoki, którymi można przez krótki czas kierować.
Glacius – zamraża (przydatne w walce z ognistymi salamandrami – można je zamrozić).
Lapifors – przekształca posążki przedstawiające królika w żywe króliki, którymi można przez krótki czas kierować.
Snufflifors – zamienia latające książki w myszy. To zaklęcie występuje w wersji na PS2.
Harry Potter i Czara Ognia
Aqua Eructo – sprawia, że z różdżki tryska strumień wody, podobnie jak przy użyciu Aguamenti.
Ebulbio – powoduje wystrzelenie z różdżki baniek, które atakują przeciwnika
Ducklifors – przekształca przeciwnika w małą kaczkę, która później wybucha.
Herbivicus – powoduje szybki wzrost roślin.
Magicus Extremos – powoduje wzmocnienie uroków (ale nie czarów). Działa to przez kilkanaście sekund.
Melofors – zamienia daną część ciała w dynię.
Orbis – pęta przeciwnika świetlistymi promieniami.
Lapifors – zamienia w króliki.
Vermiculus – zamienia w robaki.
Harry Potter i Książę Półkrwi
Forcenti – wzmacnia zaklęcie Drętwota
Zaklęcia używane w wielu grach
Carpe Retractum – rzuca magiczny, przypominający lasso, świetlny sznur na dane obiekty i przyciąga je do rzucającego zaklęcie lub odwrotnie. Znane z gier Harry Potter i więzień Azkabanu oraz Harry Potter i Czara Ognia
Depulso – odpycha przedmioty, podobnie jak Flippendo. Zaklęcie używane w grach Harry Potter i więzień Azkabanu, Harry Potter i Zakon Feniksa oraz Harry Potter i Książę Półkrwi, do wydobywania minigodeł ze świecących przedmiotów.
Flipendo – służy do przewracania przedmiotów (np. kociołków), odkrywania ukrytych obszarów, otwierania drzwi lub odpychania przedmiotów. Pojawia się w grach Harry Potter i Kamień Filozoficzny, Harry Potter i Komnata Tajemnic, Harry Potter i więzień Azkabanu, Harry Potter i Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa oraz Harry Potter i Książę Półkrwi.
Wymyślone przeze mnie
Solaria- zaklęcie na wampiry, wytwarza małą kulkę o promieniach podobnych do promieni UV.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz